Saturday, February 11, 2012

DELIcious.


Assalamualaikum, hai! Heaven kan rasa bila dah habis final. Oh ya, tak payah susah susah nak tanya kenapa final lambat. Lepas tu cuti pulak seminggu je. Ah, lupakan. Kena enjoy je cuti ni, benda itu semua tak payah nak fikir.


Tak tahu nak makan apa lepas final. Syud bagi idea nak pergi try DELIcious. Okay, jom. Excited nak try dessert dia. Orang cakap gempak gila rasa dia.





Welcome to DELIcious Dua Residents. 




First of all, mestilah nak komen pasal interior design dia. Aku suka pokok ni. Nampak classic je. Ranting tu ranting betul. Dia lekatkan kat tiang tiang.





Nampak tak lampu tu? Cantik kan? Dia letak dalam sangkar burung. Unik dan kreatif. Suasana dekat DELI ni sangat harmoni. Aman dan tenang. Even tho aku datang masa lunch hours. Datang pun semua macam fokus makan sebab dah nak balik office. Aku dengan Syud je yang masih lagi lepak lepak.






Pelayan dia datang, bagi menu. Comel sangat aku rasa.





Ini Syud. Khusyuk baca CLEO. Konon lah :P Aku beli before OSPE. Orang hadap OSPE, aku hadap CLEO. Bagus betul -.- Saja nak hilangkan nervous :)





Oh, nampk sangat muka letih after exam dan tido lambat malam tu -.- Oh ye, dah lama tak keluar pakai baju kurung. Last time, masa kat matrik dulu. Malas lah nak tukar baju. Lunch je kot :P


 Time to talk about foods, dessert, and drinks. Jom jom!




Watermelon and Lychee Blast. Syud punya. Best, terasa sangat fresh :)





Death by Iced Chocolate. Mine. A large scoop of vanilla ice-cream on top, with fresh milk and layer of dark chocolate. Kacau lah sendiri ye sampai jadi warna coklat. Disebabkan dia ni dark choc, aku tak terasa pun yang aku minum fresh milk kat dalam :) Yes, aku tak suka rasa susu segar.





Duck Confit. Main dish. With Charred Potato, Mushrooms, Sauerkraut & Mustard Cream Sauce. Okay, bolehlah tahan. Harga jelah tak boleh tahan. It's okay, datang je bila duit tengah menimbun-nimbun :) Tak nak main dish, boleh pilih pastas dan lain-lain. Lagi murah :) Rasa dia, rasa itik lah. Light, tak muak, sedap je. Mustard cream soup sangat marvelous. Yummy! Cendawan dia masam sikit.




Berrilicious Chocolate Pavlova. Okay, I love strawberry so much. Comel je Pavlova ni. With creams on top. Manis sikit lah. Orang lain akan rasa okay je kot, sebab deria rasa aku sensitif sangat, tak makan benda manis sangat. Tapi sedap, don't worry :) I can't describe the taste. Have a try :) I will go here again to taste their many kind of desserts. Excited!



Dah kan? Sikit je makan. Haah, sebab lepas tu nak teman mak aku makan, kesian dia datang jauh jauh ambik aku. Tak kan nak biar mak makan sorang-sorang kan? Huhu. Thank you, mak sebab sudi ambik :D


Oh ya, mesti nak tahu harga makanan, menu, locations dan lain-lain lagi kan? Layari laman sesawang ni, DELIcious . Selamat mencuba dan menjamu selera. I will update about Gelato Fruity later. Bye-bye :)



XOXO, Aen.